2013 m. balandžio 13 d., šeštadienis

Kaip išsirinkti dviratį?

Paskutiniu metu teko gana nemažai pasidomėti apie dviračius, nes norėjosi įsigyti kokybišką, patvarų dviratį ir nepermokėti už "brendą" ar nepasimauti ant netikrų akcijų. Beveik kiekviename dviračių parduotuvės tinklapyje rasime aprašymą kaip reiktų rinktis dviratį, bet sutikime, dažnai tie straipsniai būna orientuoti į būtent jų prekes. Todėl pabandysiu padaryti trumpą reziume nuo ko pradėti renkantis dviratį ir į ką atkreipti dėmesį.

Pirmiausia reikia nuspręsti ar pirksite naują dviratį, ar jums tiks ir naudotas. Naudotą dviratį galima nusipirkti maždaug už pusę kainos, tačiau negalėsite būti tikri, ar dviratis tikrai puikiame stovyje, ar nepakeistos kažkurios detalės, jei dviratis bus be dokumentų, tai galite patys "prisivirti košės". Perkant naują dviratį gausite garantiją, būsite pirmi jo naudotojai, todėl patys būsite pilnai atsakingi ir už detalių nusidėvėjimą. 
Taigi, jeigu vis dėlto nusprendėte dviratį pirkti naują, turite suprasti, kad dviratis nėra kokia nors daržovė ar grindų skuduras, todėl jo, kaip ir kokybiškų batų ar gero telefono, paprastame prekybos centre nenusipirksime. Todėl reiktų iš karto dairytis į specializuotas parduotuves.

Antras žingsnis turėtų būti sprendimas kokio dviračio Jums reikia. Ar važinėsite vien miesto keliais? O gal bekele? Yra keli pagrindiniai dviračių tipai:
Miesto dviratis - šie dviračiai yra skirti važinėti asfaltu, todėl jų padangos siauros, dažnai ant jų būna primontuoti krepšeliai ar bagažinės daiktams vežti. 
Kalnų dviratis - skirtas važinėti daugiausiai bekele, sunkiai pravažiuojamais keliais, kalnais. Todėl šis dviratis asfaltu važiuos lėčiau.
Hibridinis dviratis - tinka važiuoti tiek asfaltu, tiek bekele. Tačiau reiktų orientuotis, kad jis dėvėsis gerai tuomet, kai maždaug 70 % važiuojama asfaltu ir 30 % bekele. Jeigu bekele planuojate važiuoti daugiau, vis dėlto reiktų rinktis kalnų dviratį. Tačiau jeigu planuojate daugiausiai važinėti laisvalaikiu po darbo, savaitgaliais, per atostogas ir gyvenate mieste. tai vienas praktiškesnių variantų. Jis puikiai važiuos miesto gatvėmis ir pakankamai gerai, jeigu atostogų metu nuspręsite pasivažinėti ir po kalnus. 
Plento dviračiai yra itin lengvi, tačiau kasdieniniam naudojimui ar turizmui netinka. Jie labiausiai tinkami lenktynėms arba norint pajusti greičio žavesį važiuojant lygiu plentu. 
Turistiniai dviračiai yra pritaikyti vežti didesnius krovinius, geriausiai važiuoja plentu arba suplūktu keliu.
Žinoma yra ir daugiau klasifikacijų, tačiau renkantis dviratį laisvalaikiui, ne sportui ar kelionei aplink pasaulį, tiek žinoti turbūt pakanka. 

Jeigu jau nusprendėte kokio dviračio jums reikia, reikėtų pagalvoti kiek galite jam skirti pinigų. Tačiau reikia nepamiršti, kad dviračiai iki 1000 LT dažniausiai yra skirti paaugliams, jų rėmai yra sunkūs, dažnai važinėjant jie tikrai nelaikys ilgai, detalės nebus kokybiškos ir iš jų tikėtis daug neverta. Taip pat dviračiai kainuojantys 5000 LT ir daugiau nėra būtini pradedančiam dviratininkui, jie labiau orientuoti į profesionalus. Taigi, vidutinį dviratį, su kokybiškomis detalėmis ir nedideliu svoriu galima nusipirkti už 1400-2500 litų (priklausant nuo poreikių). Renkantis dviratį dar reiktų nuspręsti kokių stabdžių norite, diskinių, hidraulinių diskinių ar paprastų. Ar norite, kad dviratis būtų su amortizatoriais (kalnų dviračiuose tai būtinybė, o tarkim hibridniuose būna įvairiai), ar be. Tačiau svarbu paminėti, kad dviračiai su amortizatoriais kainuojantys apie 1500 LT dažniausiai būna sukomplektuoti su prastais amortizatoriais. Perkant dviratį nepamirškite, kad turbūt jums reikės ir dviračių priedų, o tarkim gera prirakinimo grandinė ar spidometras taip pat kainuoja kelis šimtus litų. Jei jau apsisprendėte kiek galite skirti pinigų dviračiui ir kokio tipo dviračio ieškote, laikas pradėti skaityti dviračių aprašymus. Deja, jie pateikiami labai painūs pradedančiam dviratininkui ir sunku suprasti kurios detalės yra geros, kurios ne. O ir dviračių gamintojai pradėjo savotiškai apgaudinėti žmones, nes ne visos gerų firmų detalės yra geros ir ne visi supranta kaip jas atskirti. Kaip pavyzdį pateiksiu vieno geresnių dviračių detalių gamintojų Shimano bėgių perjungimų sistemų hierarchiją nuo geriausių: 

XTR
Deore XT
Deore LX
STX-RC
STX
Alivio
Acera-X
Altus
Tourney

Taigi, jeigu radote dviratį su Shimano Tourney bėgių perjungimo sistema ir manote, kad ji gera vien dėl to, kad tai yra Shimano, jūs klystate. Reiktų pirkti dviratį bent jau su Acera - X sistema. 

Dar vienas labai svarbus dalykas yra dviračio dydis. Jie būna žymimi S, M, L, Xl raidėmis arba nurodomas rėmo aukštis centimetrais arba coliais. Yra begalės skaičiuoklių, kurios siūlo apskaičiuoti viską tiksliai ne tik pagal ūgį, bet ir pagal kitus jūsų kūno parametrus. Viena tokių : http://www.competitivecyclist.com/za/CCY?PAGE=FIT_CALCULATOR_INTRO
Tačiau vėlgi, tai labiau skirta profesionalams, laisvalaikiu dviračiu važinėjantiems užtenka dviratį išsirinkti pagal savo ūgį. Pirmoje lentelėje matote dviračio dydžius pagal rėmo aukštį:

Žmogaus ūgis (cm) Rėmas (coliais) Rėmas (cm)
137 / 12  / 30,48
142 / 13  / 33,02
147 / 14  / 35,56
152 / 15  / 38,1
157 / 16  / 40,64
162 / 17  / 43,18
167 / 18  / 45,72
172 / 19  / 48,26
175 / 20  / 50,8
177 / 21  / 53,3

Smulkesnes lenteles pagal dviračių tipus galite rasti čia : http://www.goinggoingbike.com/ggb_bike_sizing_guide

O čia pateikiami dydžiai pagal raides:




















SĖKMĖS RENKANTIS DVIRATĮ!!;)

2 komentarai:

  1. Buvau nusipirkusi hibridinį dviratį ir atsitiko taip, kad teko važinėti bekele ir labai greit suėjo. Taigi, galiu pritarti, kad hibridiniai dviračiai skirti 70/30.

    AtsakytiPanaikinti
  2. Turėjau kalnų dviratį ir iškart pakeičiau į hibridini. bet grizau prie pirmojo varianto, nes per daug dažnai važinėju bekele :) Šiaip amortizacija daug geresne :) Oro kompresoriai ne taip dažnai reikalingi prisipučiant padanga. geriau laiko apskritai

    AtsakytiPanaikinti